agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Samsung, a polski rynek telewizorów hotelowych (wideo)

Samsung, a polski rynek telewizorów hotelowych (wideo)

2013-02-19 18:27:00

Do polskich hoteli w 2012 roku trafiło około 21 tysięcy telewizorów hotelowych. Ponad 40% z nich dostarczyła firma Samsung, natomiast około 47% stanowiły urządzenia oferowane przez dwóch innych, dużych dostawców. Pozostałe, mniejsze firmy dostarczyły około 12% telewizorów sprzedanych w 2012 roku. Według danych GUS z lipca 2012 roku, na polską bazę noclegową składa się obecnie ponad 3 400 obiektów hotelowych i 6 100 pozostałych, takich jak motele, kwatery prywatne itp. Najliczniejszą grupę w okresie objętym raportem GUS stanowiły hotele. Było ich 1883, czyli o 7% więcej niż w 2011 roku. 

Telewizory hotelowe pod wieloma względami różnią się od tych, które stosujemy w domu. Mają możliwość wgrania planszy powitalnej, zegar, pełną konfigurację kanałów cyfrowych i satelitarnych w tym także zmiany ich kolejności oraz możliwość zdalnego włączania i wyłączania poszczególnych kanałów. Można je też podłączyć do systemu telewizji interaktywnej. Mają wzmocnioną konstrukcję, są więc bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne. Część hoteli, szczególnie tych mniejszych, wykorzystuje też telewizory nieoferujące funkcji wymaganych w budynkach hotelowych.

"Zainteresowanie telewizorami hotelowymi, a szczególnie urządzeniami firmy Samsung było w tym roku dużo większe niż w poprzednich latach. Były one zamawiane przez zarządców nowych obiektów, budowanych między innymi na Euro 2012. Moim zdaniem o wiele większe znaczenie na wzrost zapotrzebowania miał jednak proces stopniowego wyłączania sygnału analogowego i zastępowanie go telewizją cyfrową rozsyłaną naziemnie" - mówi Piotr Ostaszewski, Samsung Cloud & Hospitality Displays Senior Sales Specialist. "Przewidujemy, że w 2013 roku polscy hotelarze zamówią łącznie u różnych dostawców od 20 do 22 tysięcy telewizorów, co wskazuje na utrzymanie się zapotrzebowania na takim samym poziomie, jak w 2012 roku. Głównym motorem wymiany, będzie dalsze wyłączanie sygnału telewizji analogowej przez co konieczna będzie zmiana telewizorów na nowsze, umożliwiające odbiór telewizji cyfrowej."

Największą popularnością wśród polskich hotelarzy cieszą się obecnie telewizory o małej i średniej przekątnej ekranu. Potwierdza to też struktura sprzedaży urządzeń firmy Samsung. Modele o przekątnej 32 cali stanowiły 48% wszystkich sprzedanych urządzeń, a 26 calowe 18%. Większe telewizory o przekątnych 46 i 55 cali stanowiły niecałe 10% sprzedaży. Obecnie większość sprzedawanych telewizorów jest wykorzystywanych jako "Standalone", czyli bez podłączenia do systemów telewizji interaktywnej.

"Jestem przekonany, że liczba telewizorów hotelowych zarządzanych centralnie będzie rosła i że w tym roku takie urządzenia podłączone do systemu interaktywnego będą stanowiły ok. 30 - 40% instalowanych telewizorów" - mówi Piotr Ostaszewski, Samsung Cloud & Hospitality Displays Senior Sales Specialist. "Kolejnym pozytywnym zjawiskiem jest wykorzystywanie ekranów profesjonalnych i systemów Digital Signage. Za ich pośrednictwem goście hotelowi otrzymują niezbędne informacje poza pokojami hotelowymi, a więc w lobby, na basenie czy też na salach konferencyjnych."

Kolejnym trendem w 2013 roku będzie zwiększenie liczby systemów interaktywnych z użyciem telewizorów SMART, których trzecią generację firma Samsung zaprezentowała na targach Integrated Systems Europe 2013 w Amsterdamie. Wyróżniają się one funkcjonalnościami, które spełniają wymagania nawet najbardziej ekskluzywnych hoteli, a także dużą oszczędnością w zużyciu energii. Cechują je również łatwość w kreowaniu i zarządzaniu informacjami które są przekazywane gościom. Są też dopracowane od strony designu i przystosowane do montażu na ścianie. Polscy hotelarze coraz częściej decydują się na wykorzystanie systemów zarządzania treścią wyświetlaną na ekranach telewizorów LED HD Samsung. Propozycja firmy Samsung jest kompletnym i łatwym w konfiguracji rozwiązaniem, które oszczędza czas i pracę, a jednocześnie zapewnia wysoką jakość usług informacyjnych i rozrywkowych. Eliminuje też potrzebę instalowania zewnętrznych Set-Top Box’ów i ułatwia gościom dostęp do informacji o hotelu, usługach i programach telewizyjnych. Oparte na protokole IP rozwiązania CMS (Content Management Solution) pozwalają w prosty i ekonomiczny sposób zapewnić gościom dostęp do płatnych treści i usług, w tym np. zamówienia z poziomu telewizora potrawy, masażu czy też budzenia.

źródło: samsung/agdrtv24.pl

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe