Sony powiększa ofertę produktów Cinema Line o pełnoklatkową, profesjonalną kamerę FX6
Firma Sony oficjalnie zapowiedziała wprowadzenie na rynek kamery FX6 (ILME‑FX6V) — najnowszego produktu z serii Cinema Line, dzięki której doświadczenie firmy Sony w dziedzinie przetwarzania obrazu staje się dostępne dla szerokiego kręgu filmowców i twórców treści.
Seria Cinema Line, do której należą również kamery VENICE i FX9, jest owocem bogatego doświadczenia firmy Sony w cyfrowej produkcji filmowej. Pozwala nadawać obrazowi ceniony wygląd materiałów z tradycyjnych taśm filmowych, a ponadto ma szereg zalet użytkowych: innowacyjną konstrukcję, większą trwałość i łatwość dostosowywania do własnych potrzeb.
Jako produkt z serii Cinema Line nowa kamera FX6 jest oparta na kluczowych technologiach Sony: przetworniku obrazu, procesorze obrazu i systemie AF (autofokus). Współpracuje ponadto z licznymi obiektywami Sony z mocowaniem typu E, dzięki czemu zapewnia elastyczność w procesie twórczym.
— Kamera FX6 jest najnowszym przykładem starań Sony, by pokonywać ograniczenia obecnej technologii przetwarzania obrazu i spełniać potrzeby klientów — mówi Yann Salmon Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Digital Imaging Sony Europe. — Wzbogacając serię Cinema Line, chcemy dopomóc filmowcom i twórcom treści w rozwoju niezwykłych umiejętności i talentów. FX6 wykorzystuje potencjał najlepszej na rynku kamery filmowej Sony VENICE i łączy go z najbardziej zaawansowanymi technologiami innowacyjnych aparatów bezlusterkowych Sony α.
Kinowa jakość obrazu z pełnoklatkowej matrycy
Nowa kamera jest wyposażona w pełnoklatkowy, wykonany w technologii BSI przetwornik obrazu CMOS Exmor R™ o rozdzielczości 10,2 megapiksela[ii], cechujący się ponad 15-stopniowym zakres dynamicznym[iii], dużą czułością i niskim poziomem szumów. Bazowa czułość kamery FX6 wynosi ISO 800. Filmując w słabym lub bardzo słabym oświetleniu, można wybrać ustawienie ISO 12 800[iv] lub rozszerzyć czułość do maksymalnie 409 600[v]. Kamera umożliwia nagrywanie obrazu w formatach XAVC All Intra z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2, w DCI 4K (4096 x 2160 z szybkością do 60 kl./s[vi]), QFHD 4K (3840 x 2160 – z szybkością do 120kl./svi) i FHD (1920x1080 – z szybkością do 240kl./svi) oraz w formacie także XAVC Long GOP z 8-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:0 QFHD 4K (3840 x 2160 – z szybkością do 120pvi) i z 10-bitowym próbkowaniem koloru 4:2:2 FHD (1920x1080 – z szybkością do 240kl./s). Zapis w formacie XAVC Long GOP pozwala na znaczną redukcję rozmiarów plików. Wydajność procesora obrazu BIONZ XR™ — zastosowanego po raz pierwszy w nowym aparacie Sony α7S III — jest nawet czterokrotnie większa niż jego odpowiednika z modelu FS5 II.
W pracach nad kamerą FX6 wykorzystano zaawansowaną technologię przetwarzania koloru, która wcześniej posłużyła do stworzenia najlepszej kamery filmowej Sony VENICE. Nowy model pozwala więc wzbogacać reprodukcję tonalną za pomocą profilu obrazu S-Cinetone™ lub użyć ustawień S-Log3, S-Gamut3 i S‑Gamut3.Cine do zwiększenia elastyczności w postprodukcji. Technologia kinowego koloru w kamerze FX6 jest zoptymalizowana do zastosowań o wysokim standardzie. W pełni wykorzystuje zakres dynamiczny przetwornika i zapewnia maksimum twórczej swobody. Pozwala ponadto z łatwością dopasować materiał filmowy do nagrań z innych z kamer z serii Cinema line.
Zaawansowane funkcje dla filmowców
Kamera FX6 jest wyposażona w system Fast Hybrid AF oparty na imponujących rozwiązaniach z aparatów Sony α, takich jak 627 pól AF[vii] wykrywających fazę w płaszczyźnie ogniskowej z zaawansowaną technologią wykrywania twarzy i system Real-time Eye AF do ustawiania ostrości na oko w czasie rzeczywistym czy ciągłość działania automatyki ostrości, pozwalająca operatorom z łatwością i dokładnie utrzymywać ostrość na szybko poruszających się obiektach. System Fast Hybrid AF obsługiwany jest przez ponad 50 obiektywów obiektywami z mocowaniem typu E dla zapisu do 120k/s obrazu. Kamera umożliwia dokonywanie nagrań 4K (QFHD) w tempie 120 kl./s w celu ich odtworzenia w nawet 5-krotnie zwolnionym tempie.
Nowa kamera FX6 ma wbudowany elektroniczny filtr ND o zmiennej gęstości optycznej, który pozwala z łatwością sterować ilością światła przepuszczanego do przetwornika. Można go regulować ręcznie w zakresie od 1/4 do 1/128 lub przełączyć w tryb automatyczny, uzyskując idealne naświetlenie obrazu i stałą głębię ostrości lub kąt otwarcia migawki, mimo zmieniających się warunków oświetlenia. W połączeniu z bardzo wysoką czułością kamery filtr ten daje niezwykłe możliwości twórcze w niemal każdych warunkach.
Nieprzeciętna mobilność i funkcjonalność
Kamera FX6 waży zaledwie 0,89 kg i ma wymiary 116 × 153 × 114 milimetrów. Obudowę wykonano z wytrzymałego stopu magnezu, a lekka i kompaktowa konstrukcja ułatwia błyskawiczne rozpoczęcie zdjęć w niespodziewanej sytuacji. System rozpraszania ciepła utrzymuje temperaturę głównych podzespołów w normalnym zakresie roboczym, zapobiegając ich przegrzaniu nawet przy długotrwałym nagrywaniu. Z kolei modularna konstrukcja pozwala z łatwością podłączać uchwyty, wizjery i inne akcesoria oraz instalować kamerę w gimbalach, pod dronami itp.
3,5-calowy wizjer LCD kamery FX6 jest przystosowany do montażu w różnych miejscach na obudowie. Stanowi to dodatkowe ułatwienie w pracy i przy posługiwaniu się dotykowym menu. Dzięki menu szybkiego dostępu z najczęściej używanymi funkcjami operator może jednym dotknięciem zmieniać podstawowe ustawienia, takie jak kodek, tryb odczytu matrycy, rozmiar obrazu, częstotliwość, bazowa czułość ISO, tryb zdjęć i poziomy dźwięku.
źródło: agdrtv24.pl