agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Techno-logiczne Święta

Techno-logiczne Święta

2010-12-17 10:05:00

W sklepach, centrach handlowych i nawet na ulicach widać już świąteczną gorączkę, jak zwykle o tej porze roku. Jej ofiary to w równym stopniu kupujący, jak i firmy handlowe. Zwyczaj kupowania prezentów pod choinkę mocno napędza rynek nawet w czasach kryzysu i generuje obroty niespotykane w innych okresach roku.

Branża technologiczna to jeden z ulubionych obszarów naszych świątecznych zakupów. Wiedząc o tym, Vobis Digital zaczyna przygotowania do przedstawienia świątecznej oferty już latem, na początek analizując zeszłoroczne dokonania. Jednocześnie wszyscy product managerzy zaczynają się rozglądać za kandydatami na świąteczne hity. Przede wszystkim dokładnie śledzą plany producentów sprzętu na najbliższe miesiące, typując produkty, które mogą skusić klientów poszukujących ciekawych propozycji na technologiczne prezenty.

Przewidujemy, że tegorocznymi hitami gwiazdkowej sprzedaży, mogą być przede wszystkim mobilne produkty, czyli notebooki i netbooki, tablety i smartfony. Nasi klienci coraz częściej wybierają przenośne komputery lub ich zamienniki, które sprawdzają się zarówno w pracy, komunikacji, podróży, jak i na kanapie w domowym zaciszu. Najbardziej pożądane marki to oczywiście od lat Apple, ale inni producenci też stają się modni na naszym rynku, czego przykładem jest chociażby Samsung ze swoim Galaxy Tab’em - prognozuje Bartosz Stodolny z Działu Zakupów Vobis SA.

Niedługo potem Dział Marketingu i Handlowy zaczynają planować świąteczne promocje, obniżki cen, katalog prezentów i akcje specjalne wspomagające sprzedaż. Do tego oczywiście dochodzi całą strona reklamowa, czyli świąteczne motywy komunikacji marketingowej: gazetki, plakaty, wystrój salonów itd. W tym roku już od początku grudnia trwa akcja „Adwentowe notebooki” w sklepie internetowym Vobis.pl, podczas której codziennie można kupić inny model markowego notebooka po obniżonej o 10-20 % cenie. Na stronach sklepu znajdziemy też poradnik prezentowy, z podziałem na kwoty, które chcemy wydać na prezent. Propozycje są dobrane przekrojowo z całej oferty, obejmują zarówno notebooki, konsole, smartfony i telewizory LCD jak i różne ciekawe multimedialne gadżety, gry czy akcesoria.

"Konstrukcja oferty promowanej „pod choinkę”, to nie jest łatwe zadanie, skoro do wyboru jest tysiące różnych produktów. Przede wszystkim polegamy na analizie rynkowych trendów, monitorując je na bieżąco. Pod uwagę trzeba też wziąć prezentowe zwyczaje Polaków, dosyć szybko się zmieniające, różne grupy wiekowe i oczywiście ich możliwości finansowe, a te są z kolei mocno uzależnione od aktualnej kondycji finansowej naszych klientów. Musimy więc pamiętać, że nadal jesteśmy w okresie kryzysowym, który spowodował dosyć dużą powściągliwość w wydawaniu pieniędzy na droższe artykuły i ambitniejsze prezenty" - opowiada Katarzyna Derejczyk, kierująca Działem Marketingu Vobis SA.

Strona biznesowa tego przedsięwzięcia wygląda również obiecująco: firmy handlowe w sezonie bożonarodzeniowym, potrafią osiągnąć obroty i zyski mocno przekraczające średnią roczną, znacznie poprawiając swoje wskaźniki w tym dosyć krótkim okresie. Według magazynu Newsweek (10.2010), w tym roku szacunkowo wydamy około 7-8 mld zł na świąteczne prezenty, głównie kosmetyki, książki i wszelki sprzęt elektroniczny. Więc gra jest zdecydowanie warta choinkowej świeczki i nakładów poniesionych na świąteczne reklamy.

"W tym roku, dosyć ostrożnie, spodziewamy się dwucyfrowego wzrostu sprzedaży w grudniu, w stosunku do średnich wyników z całego 2010 roku i do całkiem udanego grudnia 2009. Sytuacja na rynku poprawia się, widzimy to już od początku roku i stąd nasz optymizm. Jesteśmy w trakcie poważnych strategicznych zmian, dotyczą one zarówno sieci salonów jak i sprzedaży internetowej, więc liczymy, że będziemy jeszcze skuteczniej przyciągać nowych i zadowalać dotychczasowych klientów, absolutnie bez względu na porę roku"- reasumuje Paweł Satkiewicz, Dyrektor Handlowy Vobis SA.

Najnowszym pomysłem firmy na wsparcie świątecznej sprzedaży, jest akcja promocyjna GWIAZDKOWA OFERTA, oto jej zasady:

  • Każdy zakup (paragon i faktura VAT) produktu głównego o wartości 1000 zł i więcej dokonany w dniach 13.12.2010 - 24.12.2010 jest premiowany kuponem promocyjnym.
  • Premiowane są zakupy dokonywane każdą formą płatności: gotówka, karta, raty.
  • Klient otrzymuje kupony o wartości: 50 zł: za zakup 1000-1999 zł, 100 zł: za zakup 2000-2999 zł, 150 zł: za zakup 3000 zł i więcej
  • Kupon uprawnia do zakupu dowolnych produktów z oferty Vobis, ale nie może być wykorzystany do obniżenia ceny produktu premiowanego.
  • Kupon musi być wykorzystany w momencie zakupu produktu, dzięki któremu klient otrzymał kupon i musi znaleźć się z nim na jednym dowodzie zakupu.
  • Kupon nie podlega wymianie na gotówkę.
  • Jeżeli klient zdecyduje się na zakup produktów o wartości wyższej niż kupon, to może dopłacić różnicę, a jeżeli produkty będą o niższej wartości, to nie wydaje się reszty.
agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe