Technologia inteligentnych okularów Epson Moverio ożywia i wzbogaca poznawanie zaplecza toru wyścigowego F1
Goście prezentacji aktualnych mistrzów świata F1, zespołu MERCEDES AMG PETRONAS, która odbywała się w Australii na torze wokół jeziora Albert Park, mieli okazję podziwiać rozpoczęcie sezonu 2016 wzbogacone o rozbudowany wątek narracyjny wykorzystujący unikatowy system okularów rzeczywistości rozszerzonej Moverio. Okulary zostały wyprodukowane i zainstalowane przez partnera drużyny, firmę Epson.
Atrakcja ta była gwoździem programu dla ponad 100 gości odwiedzających weekendowe wydarzenie w Melbourne, zapewniając pełny wgląd w pracę ośrodka nerwowego całej drużyny, czyli warsztatów wyścigowych. W poprzednich latach goście byli oprowadzani po poszczególnych stanowiskach warsztatowych, gdzie przygotowuje się poszczególne podzespoły samochodu wyścigowego do wyścigu, analizuje jego osiągi, a także odwiedzali obszar, w którym podczas wyścigu mechanicy drużyny czekają na samochód zjeżdżający do pit stopu.
Wdrożenie technologii inteligentnych okularów Epson Moverio pozwoliło na rozbudowanie prezentacji o szeroką gamę kontekstowych materiałów, które użytkownik może uaktywnić w dowolnym momencie. Są to m.in. filmy z dodatkowymi informacjami, aktualizowane na żywo strumienie wpisów z serwisów społecznościowych oraz statystyki kierowców, wyświetlane w wielkoekranowym formacie tuż przed oczami użytkownika.
Dzięki okularom rzeczywistości rozszerzonej firmy Epson goście mogą obserwować rzeczywiste otoczenie i jednocześnie oglądać materiały wyświetlane na ekranach okularów. W ten sposób goście mogą podejść do pit stopu i obejrzeć pracę osób na tym stanowisku w zwolnionym tempie lub dokładniej poznać codzienne zadania załogi technicznej. Czujniki ruchu wbudowane w okulary Moverio BT-200 pozwalają na przywoływanie zawartości oraz materiałów kontekstowych gestami rąk, umożliwiając m.in. zajrzenie pod karoserię samochodu wyścigowego Mercedes Hybrid F1 W07 i obejrzenie rewolucyjnej jednostki napędowej znajdującej się wewnątrz.
Pan Cameron Arnold, jeden z odwiedzających prezentację Moverio skomentował, że była ona „wyjątkowo wciągająca”, „rozbudowana i pełna informacji” i jest „zupełnie nowym doświadczeniem”.
Po pomyślnym debiucie w Melbourne, prezentacja warsztatu za pomocą systemu Moverio będzie stałym elementem wystawy MERCEDES AMG PETRONAS organizowanej dla najważniejszych gości drużyny podczas każdego z 20 pozostałych wyścigów tego sezonu, od Montrealu po Monako.
Zapraszamy do obejrzenia materiału przybliżającego działanie rzeczywistości rozszerzonej i okularów Epson Moverio na wystawie drużyny F1 MERCEDES AMG PETRONAS.
źródło: epson/agdrtv24.pl