

W Europie dom inteligentny oznacza dom bezpieczny
Zwiększenie bezpieczeństwa jest głównym powodem podejmowania decyzji o zakupie rozwiązań inteligentnego domu, wynika z najnowszego europejskiego badania zrealizowanego przez firmę D-Link. Przeprowadzone na grupie 8500 respondentów pokazuje aktualny poziom świadomości dotyczący rozwiązań inteligentnego domu i sposób upowszechniania się rozwiązań tego typu. Pokazuje też, jak najczęściej ludzie postrzegają tę technologię.
Według badania, najważniejszym powodem decyzji o zakupie rozwiązań Smart Home było sprawienie by „dom był bardziej bezpieczny”, na co wskazało dwukrotnie więcej respondentów, niż na korzyści związane z możliwością poczynienia oszczędności. Skupienie się głównie na bezpieczeństwie sprawiło, że trzy produkty, które wskazano jako cel zakupów w perspektywie roku to kamery monitoringu (23%), Smart Plugi (25%) oraz czujniki ruchu (14%).
Bezpieczeństwo na samym szczycie wskazań w badaniu odzwierciedla oczekiwania ludzi wobec inteligentnego domu. W praktyce oznacza to na przykład koniec zastanawiania się już po wyjściu z domu, czy któreś z okien zostało otwarte. Więcej niż jedna trzecia badanych wskazała też na możliwość zarządzania domem podczas kładzenia się do snu. Bez ruszania się z łóżka można wówczas zgasić światło w całym domu i upewnić się, że drzwi do ogrodu są zamknięte. Pomimo wzrostu popularności serwisów strumieniowo przesyłających muzykę i filmy, jedynie 13% wskazało na rozrywkę, jako główny cel inwestycji w inteligentny dom.
- Jednym z celów badania było znalezienie odpowiedzi na pytanie, czym dla mieszkańców Europy w rzeczywistości jest technologia inteligentnego domu. Badanie pokazało, że dla wielu osób oznacza ona większą kontrolę nad domem, głównie nad jego bezpieczeństwem - powiedział Kamil Rusjan, Marketing Manager z D-Link Polska.
Blisko jedna trzecia badanych chciałaby po prostu zautomatyzować dom, a 1 na 10 biorących udział w badaniu użyłby inteligentnego urządzenia do poprawy nadzoru nad małymi dziećmi lub domowymi zwierzętami.
Na rynku jest wiele różnych aplikacji zarządzających do wyboru. Badanie pokazało wyraźną potrzebę łatwości korzystania z rozwiązań inteligentnego domu. Ponad połowa badanych opowiedziała się za zarządzaniem całym systemem z jednego miejsca na swoim telefonie.
5 głównych korzyści, jakie ludzie wiążą z inteligentnym domem:
- Poprawa bezpieczeństwa (44%)
- Pomoc przy wychodzeniu z domu (36%)
- Pomoc w zarządzaniu domem przed nocnym spoczynkiem (27%)
- Pragnienie bycia witanym w domu (26%)
- Cele związane z rozrywką (15%)
5 głównych powodów zakupów
- Po to, by uczynić mój dom bezpieczniejszym (45%)
- Automatyzacja domu (31%)
- Zdalny dostęp do swoich urządzeń i ich kontrola (26%)
- Oszczędności (18%)
- Nadzór nad dziećmi lub zwierzętami (13%)
źródło: d-link/agdrtv24.pl
