Wartość marki Panasonic rośnie
W najnowszym rankingu Interbrand „Best Global Brands 2012” Panasonic został sklasyfikowany na 65 pozycji jako jedna ze 100 najcenniejszych marek świata. Wartość marki wzrosła o 14% osiągając 5 765 milionów dolarów.
„W stosunku do ubiegłego roku udało nam się poprawić naszą pozycję w rankingu o cztery miejsca i jest to najwyższy wynik Panasonic w historii rankingu!” — mówi Ireneusz Smaga, Prezes firmy Panasonic w Polsce i Krajach Bałtyckich. „Wśród japońskich firm uwzględnionych w raporcie Panasonic może pochwalić się drugim największym wzrostem po marce Nissan. To świetny wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę spowolnienie w gospodarce światowej, restrukturyzację firmy oraz kataklizmy naturalne w Japonii, które nie pozostały bez wpływu na nasze fabryki”.
W komentarzu Interbrand na temat wzrostu wartości Panasonic można przeczytać, że firma oferuje pełną gamę wiodących technologii energooszczędnych (baterie słoneczne, akumulatory litowo-jonowe i urządzenia konsumenckie z funkcjami „Eco Navi”, a wśród jej celów jest zdobycie do 2018 roku tytułu najbardziej ekologicznego producenta elektroniki na świecie. Dzięki swojej polityce zrównoważonego rozwoju Panasonic znalazł się też na 6 miejscu rankingu ekologicznych marek świata Interbrand „2012 Best Global Green Brands Report”.
źródło: panasonic/agdrtv24.pl