WHIRLPOOL - przedstawia nową, barwną linię produktów AGD
Producenci AGD przewidując trendy na kolejne lata stawiają nie tylko na innowacyjność i nowości technologiczne, ale przede wszystkim na design. Łącząc tym samym funkcjonalność z przepięknym designem. Ich zdaniem najmodniejsze będą: minimalizm i ekskluzywna elegancja. Dotyczy to zarówno kuchni jak i łazienki. Najnowsze propozycje designerów przewidują, kilka nowych trendów, w których decydującą rolę odegrają minimalizm. Jego dopełnieniem oraz wprowadzeniem odrobiny szaleństwa będą piękne i żywe kolory oraz oszałamiające kontrasty. Takie połączenie stworzy atrakcyjny klimat domu i podkreśli wyposażenie wnętrza. Barwne urządzenia AGD to nowość, która ożywi każdą kuchnię ekskluzywnym akcentem kolorystycznym.
SCENARIUSZ TRENDÓW WZORNICZYCH
Jaki trend wzorniczy ukształtuje nasz świat w najbliższej przyszłości? Odpowiedź brzmi: RACJONESANS.
Racjonesans dotyczy aspektów funkcjonalnych i często racjonalnych, które są zarówno stylowe, jak i klasyczne. Równoważy to, co proste, z tym, co wyszukane, racjonalność z dostojnością. Racjonesans to idealna harmonia formy i treści, ideału tradycji i przyszłych poszukiwań. Styl ten komunikuje pozytywność i jest barwny w swej prostocie. Ma charakter kobiecy z nutką niewidzialnej, lecz nowatorskiej technologii. W erze racjonesansu ludzie doświadczają trzech różnych nowych trendów jednocześnie: prostoty wzornictwa, innowacyjności materiałów oraz szyku barw. Wszystkie projekty Whirlpool, prezentowane na targach Eurocucina 2010, inspirowane wybiegającą w przyszłość nowoczesnością w pełni oddają nowe podejście do wzornictwa, stylu i funkcjonalności. Są proste w wyrazistych i czystych formach, łatwe w funkcjonalności dla użytkownika, innowacyjne dzięki najnowocześniejszym materiałom i technologii a także „kobiece” dzięki szykownemu akcentowi w postaci jaskrawych kolorów.
„Poczuj prostotę”: minimalistyczny i funkcjonalny design
„Mniej znaczy więcej” - tak można najlepiej opisać estetykę rządzącą przedmiotami, które tworzą wrażenie skrajnej prostoty, mimo że każdy element i detal służy wielu celom, zarówno wizualnym jak i funkcjonalnym. Prostota to mocny akcent wzorniczy firmy Whirlpool. Produkty uosabiają surowość, a jednocześnie ich stylistyka wyraża się w niezakłóconych, czystych formach. Minimalistyczny język wzorniczy jest wynikiem poszukiwania przez markę ekskluzywnego i eleganckiego stylu. Zachwyci on i wciągnie dzisiejszych konsumentów, zapewniając jednocześnie łatwość obsługi urządzeń. Piekarnik Whirlpool Glamour to doskonały przykład eleganckiej i funkcjonalnej prostoty. Świadczy o tym mi. in to, że za swoją stylistykę otrzymał dwie najbardziej prestiżowe nagrody wzornicze w Europie: nagrodę IF w 2009 r. oraz ostatnio wyróżnienie Red Dot.
„Ciesz się innowacyjnością”: innowacyjne i wiecznie młode materiały.
Wykorzystanie nowatorskich materiałów jest ważnym trendem w dzisiejszym świecie wzornictwa przemysłowego. To właśnie one odgrywają kluczową rolę w podnoszeniu jakości życia konsumentów. Innowacyjność wzornictwa produktowego rozpoczyna się od materiałów. Centrum uwagi coraz częściej przesuwa się w stronę nauki i dziedzin takich, jak inżynieria, technologia środowiska i nanotechnologia, dzięki czemu badania nad najnowocześniejszymi materiałami często przynoszą spektakularne rezultaty wzornicze. Przy potencjalnie nieograniczonej liczbie zastosowań nauka umożliwia opracowywanie materiałów o wyjątkowych właściwościach jakościowych i estetycznych. Innowacyjne materiały stają się sednem designu i cyklu życia produktu, pomagając podnosić jego wartość.
Fachowa wiedza firmy Whirlpool oraz jej doskonałość w zakresie wzornictwa i innowacji nieustannie wykorzystywane są do wprowadzania nowych, praktycznych materiałów do projektowania urządzeń gospodarstwa domowego. Na targach Eurocucina 2010 marka z dumą prezentuje iXeliumTM, nową, ekskluzywną i wiecznie młodą odmianę stali nierdzewnej Whirlpool, która jest idealnym połączeniem estetyki i funkcjonalności.
„Poczuj szyk”: ujmujące, radosne i jaskrawe kolory!
Radość życia i eksperymentowania eksploduje w krzykliwej palecie kolorów. Żółty szafran, sorbet z limonki, pietruszkowa zieleń, pomarańczowy hebanowiec, różowy arbuz i niebieska landrynka to całkowicie nowa kolorowa odsłona piekarników, płyt grzejnych oraz chłodziarek z linii Glamour Whirlpool.
Kontrastowe, monochromatyczne barwy tworzą żywy efekt, jeszcze bardziej szykowny niż kiedykolwiek wcześniej. Kolory stają się zachwycającym i mocnym akcentem uosabiającym każdy nastrój i automatycznie wyzwalającym okrzyk zachwytu. Krzykliwe barwy pasują do wszystkich stylów w kuchni - intensywne odcienie dodają przedmiotom wartości i emocji, powodując, że wyróżniają się one z tła. Kobiece i wyszukane odcienie komunikują światopogląd pełen optymizmu. Natomiast przydymione i szlachetne barwy są wyrazem stylu. Najnowsze kolorowe urządzenia Whirlpool przemieniają kuchnię w dynamiczne, radosne i pozytywne otoczenie. Krzykliwe barwy oznaczają dla firmy Whirlpool delikatną prowokację. Nowa barwna linia produktów Whirlpool , zmieniająca całkowicie oblicze kuchni, zostanie zaprezentowany na targach Eurocucina 2010.
LINIA PRODUKTÓW GLAMOUR WHIRLPOOL, POWRÓT WYMARZONYCH POŁYSKLIWYCH i ZŁAMANYCH BARW
Podstawowym celem firmy Whirlpool jest uzyskanie idealnego dopasowania urządzeń do różnych stylów panujących w kuchniach konsumentów. Nie oznacza to wcale, że różnorodność należy zlikwidować: przeciwnie - „odmienność” według myśli wzorniczej Whirlpool może znacząco wyrażać inteligentną osobowość. Nowa barwna linia urządzeń Whirlpool to doskonały sposób na stworzenie atrakcyjnego klimatu w domu i ciekawej atmosfery podkreślającej wyposażenie wnętrza. Kolorowe produkty ożywią każdą kuchnię ekskluzywnym akcentem kolorystycznym. Whirlpool Outrageous Colors to nowa kolekcja produktów stworzona z zachwytu nad zaskakującymi, atrakcyjnymi i radosnymi barwami. Dodają one urządzeniom błyskotliwej i intensywnej osobowości.
Wyjątkowa paleta i nowy, modny styl piekarników oraz płyt grzejnych Glamour zachwycają swoją oryginalnością. Połyskliwe barwy podkreślają czysty, ugrzeczniony i esencjonalny design urządzeń, tworząc kontrast i rytm. Jasne odcienie dodają życia urządzeniom domowym i wprowadzają w nich element zaskoczenia i zachwytu. Dzięki satynowemu wykończeniu powierzchni Whirlpool dodaje także nutę elegancji, która wprowadza szykowną równowagę między kreatywnością a dobrym gustem.
Szlachetna alternatywa: satynowy brąz, satynowy antracyt, czysta biel i ciemne lustro.
Wyjątkowa wydajność chłodziarek Nova Side-by-Side, piekarników i kuchenek mikrofalowych Glamour idzie w parze z nowym, estetycznym i stylowym wykończeniem. Satynowy brąz, satynowy antracyt, czysta biel i ciemne lustro to monochromatyczne, a jednocześnie proste, ale niezwykle nowoczesne efekty.
Wybierając tony brązu i antracytu, Whirlpool korzysta z sukcesu odcieni metalicznych, które dziś uważane są przez projektantów za modne. Urządzenia z wykończeniem w odcieniach satynowy brąz i satynowy antracyt stają się obowiązkowym elementem nowoczesnej kuchni. Harmonijna paleta kolorów pozwoli oku płynnie i spokojnie przesuwać się z jednej barwy na drugą. To powoduje, że współczesne odcienie metalu potrafią świetnie łączyć urządzenia kuchenne i meble, umożliwiając tym pierwszym idealne wpasowanie się w każdą przestrzeń. Chłodziarki Nova Side-by-Side, piekarniki i kuchenki mikrofalowe Glamour zamieniają się w przykuwające wzrok, luksusowe elementy, które przemawiają do serca i rozumu.
MATERIAŁY WHIRLPOOL, WYSOCE ODPORNA POWIERZCHNIA KSZTAŁTUJE STYL
Rola kuchni zmieniła się znacznie na przestrzeni ostatnich kilku lat. Nie jest to już tylko przestrzeń do gotowania, ale integralna część domu. Urządzenia kuchenne stały się elementami umeblowania. Dlatego właśnie konsumenci poszukują produktów łączących w sobie design i wydajność, które spełniają potrzeby coraz bardziej wymagającego stylu życia. Whirlpool od zawsze stara się, by kuchnia była integralną części domu, miejscem w którym chcemy i lubimy przebywać, a nie tylko obszarem roboczym. Dlatego też, jako czołowy producent AGD, opracowuje innowacyjne materiały, które charakteryzują się pięknym designem oraz doskonałą wydajnością. Przykładem takiego produktu jest najnowsze dzieło Whirlpool - płyta iXeliumTM.
iXeliumTM otwiera nową erę płyt grzejnych ze stali nierdzewnej. Płyta wykonana jest z innowacyjnej odmiany stali nierdzewnej, która dzięki wykorzystaniu nanotechnologii działa jak bariera chroniąca przed czynnikami chemicznymi i mechanicznymi. iXeliumTM zachowuje jakość i naturalny blask metalu mimo upływu czasu. Jest to „wiecznie nowe” rozwiązanie zapobiegające plamieniu i żółknięciu powierzchni, ograniczające także występowanie zarysowań, oznak korozji i innych uszkodzeń. Nowa linia płyt grzejnych jest odporna na zarysowania i działanie wysokiej temperatury. Dodatkowo iXeliumTM łatwo się czyści, ponieważ resztki pożywienia nie przywierają do powierzchni. Wystarczy ją wytrzeć wilgotną szmatką i znów wygląda idealnie, nigdy nie tracąc swego uroku. Nowa propozycja Whirlpool jest nie tylko lśniąca i łatwa do czyszczenia - jest także ekologiczne. Do czyszczenia płyty można używać wyłącznie wody i naturalnych, nieagresywnych detergentów, co powoduje mniejsze oddziaływanie na środowisko w porównaniu do produktów standardowych. Jest to czynnik odgrywający coraz większą rolę wśród konsumentów, którzy cenią styl, poszukują łatwych w czyszczeniu urządzeń, a także doceniają produkty ekologiczne i przyjazne środowisku.
iXeliumTM to światowa innowacja firmy Whirlpool, a także doskonały przykład przywiązania firmy do pionierskich prac materiałowych w ramach ciągłego dążenia do zapewniania lepszych wrażeń kuchennych, niezrównanej estetyki i wysoce wydajnych, innowacyjnych rozwiązań.
Whirlpool udziela 10-letniej gwarancji na żółknięcie i korozję iXeliumTM.
GLOBALNY DESIGN DLA KONSUMENTÓW: SPOJRZENIE OKIEM WHIRLPOOL NA PRZYSZŁOŚĆ
„Ciągłe inwestowanie we wzornictwo jest dowodem na naszą wiarę w to, że dobrze zaprojektowane produkty istotnie zmieniają życie naszych konsumentów”. Oto sposób myślenia Pionu Globalnego Projektowania dla Konsumentów (GCD), „twórczego ducha” który znajduje się w sercu firmy Whirlpool. Pion Globalnego Projektowania dla Konsumentów to wielokulturowy zespół projektantów, ekspertów od użyteczności, antropologów, psychologów behawioralnych, ekspertów od barw i projektantów. Ludzie z tak wielu branż, łączą swoja wiedzę i talent po to, by projektować przedmioty, które pod każdym względem spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Misją Pionu Globalnego Projektowania dla Konsumentów jest spełnienie potrzeb i aspiracji klientów. Dążenie to jest istotą wszelkich procesów, ze szczególnym uwzględnieniem wrażeń użytkownika i ergonomii, która odgrywa kluczową rolę w analizie, rozwoju i realizacji projektu. Aby zrealizować swoją misję, Pion Globalnego Projektowania dla Konsumentów starannie stosuje te same metody we wszystkich biurach projektowych, dzięki czemu uzyskuje wiarygodne analizy, konsekwentne wnioski i projekty oparte na jasnym i solidnym zrozumieniu potrzeb klienta. Pion Globalnego Projektowania dla Konsumentów działa jako odbiornik wpływów na firmę oraz katalizator innowacji i zmian kulturowych. Przyjmując podejście globalne o zabarwieniu lokalnym, GCD bada adekwatność swoich projektów jako odzwierciedlenia lokalnych preferencji i różnorodności rynkowej. Projekty napędzane są innowacyjnością, a jednocześnie równoważone zrozumieniem pojawiających się trendów konsumenckich, analizowaniem wrażeń konsumentów i poszukiwaniem wiedzy z pierwszej ręki. Biura Pionu Globalnego Projektowania dla Konsumentów Whirlpool znajdują się w czterech miejscach - w Ameryce Północnej, Meksyku, Europie i Azji, co odzwierciedla silne przywiązanie firmy do globalnej wizji „Każdy dom wszędzie” i stanowi autentycznie globalne podejście do projektowania urządzeń.
NAGRODY MIĘDZYNARODOWE - DOSKONAŁOŚĆ WZORNICZA WHIRLPOOL
W firmie Whirlpool uznanie dla wzornictwa marki jest celem w dążeniu do doskonałości. Konkursy wzornicze, nagrody i inne wyróżnienia potwierdzają zaangażowanie firmy w zapewnianie jakości, funkcjonalności, a także wydajności i ekologiczności jej produktów.
Nagrody wzornicze są źródłem inspiracji nie tylko dla projektantów, ale także dla wszystkich pracowników, ponieważ dowodzą doskonałości, ustanawiają nowe standardy i oferują świeże spojrzenie na główne potrzeby konsumentów.
Od 1997 roku firma Whirlpool otrzymała wiele nagród wzorniczych i wyróżnień za projekty koncepcyjne, produktowe, interakcyjne i graficzne.
2010
- WYRÓŻNIENIE RED DOT AWARD PIEKARNIK WHIRLPOOL GLAMOUR
2009
- NAGRODA IF ZIELONA KUCHNIA WHIRLPOOL GREEN KITCHEN
- BRĄZOWA NAGRODA SPARK CHŁODZIARKA 3-DRZWIOWA WHIRLPOOL
- NAGRODA JANUS PIEKARNIK WHIRLPOOL GLAMOUR
- NAGRODA CATALYST WHIRLPOOL CORPORATION
- NAGRODA IF CHINA CHŁODZIARKA 3-DRZWIOWA WHIRLPOOL
- NAGRODA JANUS SYSTEM UZDATNIANIA WODY WHIRLPOOL
- NAGRODA GREEN GOOD DESIGN PRODUCT PRALKO-SUSZARKA WHIRLPOOL DUET
- NAGRODA IF PIEKARNIK WHIRLPOOL GLAMOUR
- NAGRODA DOSKONAŁOŚCI CES WHIRLPOOL CORPORATION
- NAGRODA PRODUKT ROKU - INDIE CHŁODZIARKA SZÓSTY ZMYSŁ WHIRLPOOL FROST-FREE
- NAGRODA ZA STYL OK! CHŁODZIARKA SIDE-BY-SIDE WHIRLPOOL ESPRESSO
2008
- FORTUNE CHINA CHŁODZIARKA 3-DRZWIOWA WHIRLPOOL
- NAGRODA IDEA PRALKA WHIRLPOOL DUET STEAM IN ASPEN GREEN
- NAGRODA EXCELLENCE IN DESIGN PRALKA WHIRLPOOL DUET STEAM IN ASPEN GREEN
- NAGRODA JANUS ZMYWARKA WHIRLPOOL AQUASTEAM
- NAGRODA GOOD DESIGN PRALKA WHIRLPOOL DUET STEAM IN ASPEN GREEN
- ANNUAL DESIGN REVIEW WHIRLPOOL CORPORATION: I.D. 40 BEST COMPANIES
2007
- NAGRODA JANUS CHŁODZIARKA SIDE-BY-SIDE WHIRLPOOL ESPRESSO
- NAGRODA JANUS OKAP WHIRLPOOL EVOLUTION
- NAGRODA EXCELLENCE IN DESIGN PRALKA WHIRLPOOL DUET STEAM
- NAGRODY SPARK PRALKA WHIRLPOOL DUET STEAM IN ASPEN GREEN
- NAGRODA JANUS PŁYTA GAZOWA WHIRLPOOL ORIGAMI
- NAGRODA JANUS KUCHENKA MIKROFALOWA WHIRLPOOL GENIUS
- NAGRODA HELEN KELLER UŻYTECZNOŚĆ KORPORACYJNA WHIRLPOOL
2006
- NAGRODA GOOD DESIGN SYSTEM OCHRONY TKANIN WHIRLPOOL DUET
2005
- NAGRODA CATALYST SYSTEM OCHRONY TKANIN WHIRLPOOL DUET
- NAGRODA PCBC COOL PRODUCT SYSTEM OCHRONY TKANIN WHIRLPOOL DUET
- NAGRODA JANUS KUCHENKA MIKROFALOWA WHIRLPOOL GENIUS COMBI
- NAGRODA GOOD HOUSEKEEPING GOOD BUY ODŚWIEŻACZ DO TKANIN WHIRLPOOL PRET-A-PORTER
- NAGRODA GOOD DESIGN SYSTEM OCHRONY TKANIN WHIRLPOOL DUET SPORT
- PRODUKT ROKU GET CONNECTED PRALKA WHIRLPOOL BLUE TOUCH
- NAGRODA IDEA ODŚWIEŻACZ DO TKANIN WHIRLPOOL PRET-A-PORTER
- NAGRODA JANUS ODŚWIEŻACZ DO TKANIN WHIRLPOOL PRET-A-PORTER