WiMP - skandynawski serwis streamingowy wkrótce w Polsce!
WiMP - wielokrotnie nagradzany skandynawski serwis streamingowy przygotowuje się do wejścia na rynek polski. Funkcję General Managera WiMP Polska obejmie Adrian Ciepichał, pracujący dotychczas na stanowisku Head of Digital w Universal Music Polska, a Editing Managera - Katarzyna Rogalska, była redaktor i dziennikarka muzyczna Agory.
WiMP to skandynawski serwis streamingowy, który oferuje ponad 18 milionów utworów muzycznych. Celem WiMP jest inspirowanie użytkowników do odkrywania nowej muzyki oraz zachęcanie do słuchania ich ulubionych utworów. W 2011 roku serwis otrzymał brytyjską nagrodę Meffy Awards dla najlepszego serwisu muzycznego. Regularnie wygrywa także testy konsumenckie we wszystkich krajach, w których jest dostępny. Obecnie serwis przygotowuje się do wejścia na polski rynek. Aby zapewnić najwyższą jakość usług, kontent będzie dostosowany do potrzeb polskich użytkowników.
"WiMP wchodzi na polski rynek z jasno określonym celem, którym jest uzyskanie statusu najlepszego serwisu muzycznego w Polsce" - mówi Dyrektor Generalny WiMP, Espen Lauritzen. "Streaming muzyki to nowa technologia umożliwiająca nieograniczony dostęp do milionów utworów w każdym miejscu i o każdej porze, co z pewnością docenią wszyscy miłośnicy różnego rodzaju brzmień. Jako serwis muzyczny, WiMP skupia się na inspirowaniu ludzi do słuchania różnorodnych utworów. Jesteśmy przekonani, że Adrian i Katarzyna, dzięki swojemu bogatemu doświadczeniu, są odpowiednimi osobami by zachęcać polskich konsumentów do korzystania z WiMPa i poszerzania ich muzycznych zainteresowań" - dodaje Lauritzen.
WiMP umożliwia swoim użytkownikom dostęp do ponad 18 milionów utworów, z czego znaczną część stanowią utwory polskie, oraz do biblioteki wiedzy na temat różnych gatunków muzycznych. WiMP nie chce być jedynie wyszukiwarką muzyczną, dlatego każdego dnia redaktorzy przygotowują na serwis nowe rekomendacje, ciekawostki muzyczne oraz playlisty na każdą okazję.
W nowopowstałym biurze WiMP w Warszawie, funkcję General Managera WiMP Polska obejmie Adrian Ciepichał. Ciepichał ostatnio zajmował stanowisko Head of Digital Universal Music Polska, gdzie pracował od 2008 roku. Do jego obowiązków należało przygotowanie strategii dystrybucji muzyki cyfrowej oraz zarządzanie działami sprzedaży i rozwój biznesu. Był również zaangażowany w tworzenie innych polskich serwisów muzyki cyfrowej. Ciepichał posiada tytuł MBA Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, a także doświadczenie jako Dyrektor Sprzedaży oraz Key Account Manager Monolith Video.
"Bardzo się cieszę, że mogę dołączyć do zespołu WiMP i pracować nad dalszym rozwojem muzyki cyfrowej w Polsce. Uważam, że WiMP to atrakcyjny produkt ze względu na jego oprawę graficzną, a także najkorzystniejszą ofertę wśród serwisów streamingowych dostępnych w naszym kraju. Wierzę, że dzięki naszym wysiłkom WiMP ma szansę stać się najpopularniejszym serwisem muzycznym w Polsce" - mówi Ciepichał.
Katarzyna Rogalska przechodzi do WiMP z Agory, gdzie pracowała jako redaktor serwisu Kinoplex.gazeta.pl oraz dziennikarka Kultura.gazeta.pl i gazeta.tv. Rogalska związana była również z serwisami Infomuzyka.pl i Tuba.pl oraz popkulturowym magazynem Hiro, a także stacjami radiowymi m.in. Radiem Wawa. Przez kilka lat zajmowała się promocją imprez i koncertów w warszawskim klubie Stodoła. Rogalska jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego.
"Jesteśmy w trakcie wypełniania polskiego WiMP-a ekscytującymi treściami redakcyjnymi i dostosowywania usługi do potrzeb polskich miłośników muzyki. Dołożymy wszelkich starań, aby nasi użytkownicy nie mieli problemu ze znalezieniem polskich artystów - od Brodki po Myslovitz. Codziennie będziemy również dostarczać kolejną porcję rekomendacji, playlist oraz mnóstwo muzycznych ciekawostek, zarówno z polskiej, jak i międzynarodowej sceny muzycznej" - mówi Rogalska.
WiMP posiada licencję na ponad 18 milionów utworów. Z płatnego serwisu korzysta już ponad 350 tys. użytkowników na całym świecie i liczba ta ciągle rośnie. WiMP dostępny jest w Szwecji, Norwegii, Danii i Niemczech, a także pod inna marką w Holandii. Premiera WiMP w Polsce już wkrótce. Serwis zapowiada również launch w innych krajach.
Aspiro, spółka do ktorej należy WiMP, notowana na sztokholmskiej Giełdzie Papierów Wartościowych (NASDAQ OMX) podała do opinii publicznej sprawozdanie wstępne za 3 kwartał. Dochód netto z tytułu Muzyka wyniósł 50,8 mln koron szwedzkich, czyli o 45% więcej w porównaniu do zeszłego roku; dochód netto za trzy kwartały 2012 r. wyniósł 149,8 mln koron szwedzkich, czyli o 89% więcej niż w zeszłym roku. EBITDA za trzeci kwartał wyniosła -12,4 mln koron szwedzkich (-5,0 mln koron szwedzkich) zaś za trzy kwartały 2012 - 36,9 mln koron szwedzkich (-18,5 mln koron szwedzkich).