agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Wywiad z Arkadiuszem Tomalą - prezesem zarządu Open Media, która jest nowym właścielem sieci elektromarketów AVANS

Wywiad z Arkadiuszem Tomalą - prezesem zarządu Open Media, która jest nowym właścielem sieci elektromarketów AVANS

2012-10-16 12:23:00

Panie Prezesie, w pierwszej kolejności proszę powiedzieć dwa słowa o spółce Open Media Sp. z o.o.

Open Media, to spółka celowa, poprzez którą została zakupiona sieć sklepów AVANS.

Co skłoniło Państwa do zakupu sieci sklepów Avans? Chęć zysku to oczywiste, ale każda transakcja objęta jest jakimś ryzykiem, czy takowe w tym przypadku również istnieje?

Jako osoby od lat działające w branży Multimedia, RTV/AGD, posiadamy w tym obszarze znaczne doświadczenie, a co za tym idzie, obserwujemy ten rynek oraz zmiany w nim zachodzące. Gdy pojawiła się okazja zakupu sieci AVANS, rozpoznawalnej marki wśród konsumentów, rozważyliśmy wszystkie konsekwencje oraz ryzyka tej decyzji. Przeważyły oczywiście te korzystne aspekty. Oczywiście zawsze istnieje ryzyko inwestycyjne - niemniej jednak wierzę, że znajomość branży i doświadczenie w niej zdobyte, rozsądne decyzje biznesowe, wsparte wcześniejszymi analizami finansowymi oraz odrobina szczęścia biznesowego, pozwolą nam odnieść sukces w odbudowie pozycji marki AVANS wśród konkurencji.

Zdradzi Pan szczegóły transakcji? Negocjacje były trudne?

Warunki oraz wartość przeprowadzonej transakcji zakupu sieci AVANS przez spółkę Open Media są objęta tajemnicą handlową. W związku z tym nie możemy ujawniać szczegółów tego przedsięwzięcia. Natomiast mogę dodać, że jak każde negocjacje, wymagały pewnych ustępstw po obydwóch stronach oraz znajomości branży, która w tych rozmowach była bardzo pomocna.

Konkurencja na rynku jest spora. W sieci tym bardziej. Jak Avans chce "walczyć o konsumentów" na tym polu?

[[[zdjecie,8266,prawa]]]Marka AVANS jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych wśród sieci elektromarketów w Polsce. Według badań przeprowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC na początku 2012 roku marka AVANS uplasowała się na drugim miejscu, z 77 - proc. wynikiem rozpoznawalności wśród respondentów. To pozwala nam patrzeć z optymizmem na pozycję marki AVANS wśród konkurencyjnych sieci, szczególnie z uwagi na to, że w ostatnim czasie inwestycje w rozwój tego brandu były zdecydowanie ograniczone. Będziemy nadal umacniać tą pozycję poprzez wprowadzenie nowoczesnych form ekspozycji towaru oraz nowych kanałów sprzedaży z naciskiem na  rozwój sprzedaży internetowej. Zakładane jest wdrożenie zupełnie nowej strategii marketingowej oraz intensywnej kampanii reklamowej w prasie, telewizji oraz internecie, co w połączeniu z nowymi lokalizacjami sklepów, z pewnością przyczyni się do pozyskania nowych klientów.

Sprzedaż internetowa to przyszłość, Avans ma jednak sporo sklepów tradycyjnych, wielkopowierzchniowych. W dłuższej perspektywie, czy planują Państwo  zamykać sklepy tradycyjne, aby zmniejszyć wydatki? 

[[[zdjecie,8268,lewa]]]Sieć AVANS obecnie posiada 100 punktów sprzedaży - głównie na terenie Polski zachodniej. Obserwujemy rynek, wyciągamy wnioski, a następnie docelowo będziemy elastycznie dopasowywać liczbę sklepów do potrzeb rynku oraz preferencji konsumentów. Na pewno ważnym kanałem, który zamierzamy rozwijać będzie także sprzedaż internetowa, bo jak pokazują tendencje rynkowe, takie jest zapotrzebowanie wśród konsumentów. Natomiast warto podkreślić, że rozwijanie nowoczesnego kanału elektronicznego nie będzie następowało kosztem kanału tradycyjnego.

Przed nami rok 2013, wielu wskazuje, że będzie to trudny okres dla wielu podmiotów gospodarczych, gospodarek światowym, czy też po prostu zwykłych ludzi. Jak i czy nowi właściciele Avans przygotowują się na "drugą falę kryzysu/recesji"?

Kryzys finansowy odbija się praktycznie na każdej branży rynku. Jako nowi właściciele marki Avans, przygotowujemy się na przewidywaną przez ekonomistów drugą falę kryzysu, planując przede wszystkim zwiększenie nakładów inwestycyjnych w tych obszarach, które naszym zdaniem były do tej pory niedoinwestowane. Zakładamy, że dzięki wprowadzeniu nowoczesnych, zgodnych z najnowszymi trendami form ekspozycji towaru, wdrożeniu zupełnie nowej strategii marketingowej oraz przeprowadzeniu profesjonalnych szkoleń dla kadry handlowców, odnotujemy znaczący wzrost sprzedaży, mimo kryzysu. Pozytywnym czynnikiem będzie niewątpliwie planowana przez nas ekspansja w regionach, w których dotychczas sieć nie posiadała lokalizacji. Co więcej, naszym kluczem do sukcesu będzie także dokładne zdefiniowanie i sprostanie zmieniającym się potrzebom i wymaganiom obecnych oraz przyszłych Klientów, a co za tym idzie posiadanie konkurencyjnych cen naszych produktów.

Jakie są plany spółki na ostatni kwartał 2012 roku? Pytam w kontekście okresu Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, bo dokładnie wiemy, że w naszej branży są to, mówiąc kolokwialnie "żniwa" dla sprzedawców.

Zakup sieci AVANS traktujemy jako inwestycję długofalową w branży sieci elektromarketów. Niemniej jednak na chwilę obecną wszystkie decyzje związane z rozwoje sieci sklepów AVANS warunkowane są ostateczną decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dopiero wtedy będziemy mogli w pełni przyjrzeć się procesom zachodzącym w spółce i podjąć decyzje odnośnie dalszych strategicznych działań.


*Ostateczne nabycie warunkowane jest uzyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wniosek do UOKiK o zgodę na przejęcie ponad 100 elektromarketów został złożony przez spółkę OpenMedia w dniu 17 lipca 2012 roku.

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe