Xerox prezentuje technologię ConnectKey
Xerox wprowadza do swojej oferty urządzenia z rodziny ColorQube i WorkCentre z kontrolerem ConnectKey, który umożliwia m.in. druk w chmurze i z urządzeń mobilnych. Technologia pozwala także na tworzenie i modyfikowanie aplikacji z poziomu sprzętu. Ponadto, dzięki wbudowanym rozwiązaniom Cisco i McAfee urządzenia chronią dane użytkowników przed nieuprawnionym dostępem.
Kontroler ConnectKey umożliwia skanowanie i przesyłanie dokumentów do repozytoriów w chmurze, bezpieczne przetwarzanie informacji oraz drukowanie z urządzeń mobilnych. Dzięki otwartemu interfejsowi programowania aplikacji (ang. API - Application Programming Interface), użytkownicy mogą tworzyć i osadzać aplikacje na swoim urządzeniu wielofunkcyjnym (ang. MFP, Multi-Functional Product), bez pomocy dodatkowego oprogramowania.
Kontroler ConnectKey daje użytkownikom takie korzyści jak:
- Łatwa integracja IT: urządzenia wielofunkcyjne z ConnectKey mogą stanowić centralny element sieci. Są łatwe w instalacji i obsłudze, m.in. dzięki wsparciu online i filmikom wideo pomagającym rozwiązać podstawowe problemy techniczne.
- Mobilny druk: pracownicy mogą drukować materiały z urządzeń mobilnych dzięki oprogramowaniu Xerox Mobile Print lub innym aplikacjom na urządzenia z systemem iOS, Android, Windows i Blackberry.
- Druk w chmurze: ConnectKey pozwala na skanowanie dokumentów do repozytoriów w chmurze, takich jak SharePoint Online, Google Drive, DropBox, DocuShare, Evernote, PaperPort Anywhere czy Salesforce.com.
- SharePoint: użytkownicy mogą za pomocą urządzenia łączyć się z platformą SharePoint oraz przeglądać i uzupełniać znajdujące się na niej dokumenty.
- Standardowe i dedykowane aplikacje: Xerox Apps Studio pozwala użytkownikowi dostosować aplikacje do własnych potrzeb. Dla przykładu firma ubezpieczeniowa może skanować wnioski o odszkodowanie bezpośrednio z urządzenia do swojego systemu.
Technologia ConnectKey pozwala na większą kontrolę nad informacją, co ma szczególne znaczenie dla firm operujących wrażliwymi danymi, stanowiących dużą cześć rynku. Badanie przeprowadzone przez Xerox i McAfee w Stanach Zjednoczonych w 2012 r. pokazało, że aż 51 proc. pracowników skanowało, kopiowało lub faksowało poufne materiały. Wdrażanie rozwiązań wspomagających zarządzanie dokumentami zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa jest zatem szczególnie istotne, jako że nie wszyscy użytkownicy stosują się do wytycznych w tym zakresie. Aż 54 proc. przebadanych przez Xerox i McAfee pracowników nie zawsze przestrzega zasad polityki bezpieczeństwa swojej firmy. Przykładem takiego nieostrożnego postępowania względem poufnych danych są działania nowojorskiej policji, która doprowadziła do wycieku informacji o prowadzonych postępowaniach, gdy sprzedała stare urządzenia biurowe bez usunięcia z nich swoich plików.
„Aby chronić dane przesyłane z MFP, urządzenia z kontrolerem ConnectKey posiadają, jako pierwsza linia na rynku, wbudowany system antywirusowy McAfee. Korzystają również z architektury Cisco TrustSec, który zabezpiecza obieg informacji otrzymywanych i przesyłanych do urządzenia. Tego typu zabezpieczenia są istotne zarówno dla firm, jak i instytucji publicznych, w których przetwarza się wiele poufnych dokumentów” - mówi Arkadiusz Chłopik, Office Marketing Manager, Xerox Polska.
źródło: xerox/agdrtv24.pl