agdrtv24 - twitteragdrtv24 - facebookagdrtv24 - linkedin
Zostań przyjacielem foki szarej - rusza akcja marki Bosch

Zostań przyjacielem foki szarej - rusza akcja marki Bosch

2011-08-03 16:30:00

Tworzeniu innowacyjnego sprzętu AGD, który zużywa niewielką ilość energii i wody, oraz zachowaniu gatunków dzikich zwierząt przyświeca wspólny cel - ochrona środowiska naturalnego. Dlatego w tym roku marka Bosch już po raz drugi wspiera program ochrony foki szarej organizacji WWF. Pierwsza część akcji, czyli wypuszczenie do Bałtyku grupy młodych fok, miała miejsce pod koniec maja w Słowińskim Parku Narodowym. Od początku sierpnia atrakcyjnemu propagowaniu wiedzy o ekologii oraz życiu fok posłuży wyjątkowa strona internetowa www.przyjaciel-foki.pl przygotowana przez markę Bosch oraz WWF. Ambasadorem tej kampanii został aktor Rafał Królikowski.

W serwisie www.przyjaciel-foki.pl, który ruszył 1 sierpnia, każdy członek rodziny znajdzie coś dla siebie.

"Podstawowym założeniem akcji jest edukacja przez zabawę. Z proekologicznym przesłaniem chcemy trafić zarówno do dzieci, które za kilka lat będą mieć wpływ na losy naszej planety, jak i ich rodziców, których decyzje już dzisiaj rzutują na stan środowiska naturalnego" - podkreśla Hanna Stajuda, Senior Brand Manager marki Bosch.

Pod opieką mamy lub taty najmłodsi internauci mogą poznać fokę bałtycką i dowiedzieć się, jak i dlaczego należy oszczędzać wodę i prąd. Na stronie znajdują się ponadto liczne gry i konkursy. Są to zarówno aplikacje on-line, jak i rysunki oraz zabawy do wydrukowania. Kolejną atrakcją zamieszczoną w serwisie jest teledysk do specjalnie skomponowanej piosenki o fokach, którą nieodpłatnie wykonuje ośmioletnia miłośniczka zwierząt, Małgosia Buchman. Autorem muzyki i aranżacji jest Maciej Mulawa. W tym momencie „foczy hit lata” ma trzy zwrotki. Z pomocą rodziców najmłodsi internauci mogą spróbować swych sił jako autorzy tekstu i wziąć udział w konkursie na najpiękniejszy ciąg dalszy piosenki lub też stworzyć własny utwór. Ponadto witryna daje możliwość ułożenia interaktywnych puzzli oraz trenowania pamięci za pomocą kart memory. Dla maluchów zmęczonych grą na komputerze przewidziano natomiast specjalne kolorowanki i zabawy o tematyce ekologicznej (np. znajdź szczegóły, którymi różnią się obrazki lub połącz punkty, aby powstał rysunek), które można pobrać ze strony i wydrukować.
Dorośli znajdą w serwisie mnóstwo ciekawych informacji na temat foki szarej, jej zwyczajów i trybu życia oraz porady, jak właściwie zareagować w przypadku napotkania tego zwierzęcia na plaży. Dodatkowo w specjalnej zakładce umieszczono informacje o sposobach oszczędzania wody i energii oraz opisy energooszczędnych urządzeń AGD marki Bosch.

Strona przyjaciel-foki.pl będzie promowana w wyszukiwarce Google oraz w wybranych portalach dla rodziców. Fok nie może oczywiście zabraknąć na Facebooku. Specjalny fan page „Przyjaciel foki szarej” zawiera aktualizowane na bieżąco informacje na temat akcji, linki do gier i konkursów oraz galerie zdjęć i filmy. Ponadto od początku sierpnia do końca września każdego dnia będzie tu zamieszczane jedno pytanie dotyczące energooszczędności i ekologii oraz ochrony foki szarej. Użytkownicy, którzy najszybciej udzielą prawidłowej odpowiedzi, otrzymają nagrody: foki - maskotki. Odpowiedzialne podejście do kwestii ochrony środowiska i gospodarowania zasobami naturalnymi jest również niezwykle istotne dla Rafała Królikowskiego. Wykorzystując swą popularność i możliwość wpływania na opinię publiczną, aktor już wielokrotnie angażował się w różne projekty mające na celu zwiększenie świadomości społecznej na tym polu. Ale jak sam podkreśla, dbałość o środowisko to dla jego rodziny także kwestia codziennego oszczędzania wody i energii oraz kształtowania odpowiednich postaw u dzieci. Dlatego w tym roku Rafał Królikowski został oficjalnym ambasadorem akcji „Ratujmy foki szare z marką Bosch”.

agdrtv24
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe